پایانه گوهرسنگ بازارچه مرزی دوغارون آذر 99 بازگشایی میشود
مدیر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد: ترمینال گوهرسنگ بازارچه مرزی دوغاران در آذر 99 راهاندازی میشود.
به گزارش روند بورس امروز، عباس رنجبر، مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: در دی 98، کارگروه اجرایی به ریاست معاون طرحهای توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو تشکیل و پس از آن 6 کمیته فعال شد. در کمیته اکتشاف و استخراج، فرآیند غربالگری برای اکتشاف اندیسها و آنومالیهای10 استان توسط خانه معدن و با نظارت ایمیدرو پیگیری میشود.
وی افزود: متعاقب آن، برای محدودهای دارای چشمانداز مناسب با کمک بخش خصوصی، پروانههای اکتشاف صادر میشود.
مدیر زیرساخت ایمیدرو با اشاره به تشکیل کمیته استراتژی برای توسعه گوهرسنگها گفت: تلاش فراوانی برای تهیه یک طرح جامع با حضور صاحبنظران و فعالان این صنعت اهتمام شد و به سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور منجر شد.
رنجبر گفت: در کمیته بازار، راهاندازی بازارچههای اصفهان و مشهد و نیز امکانسنجی بازارچه تهران انجام شد.
رنجبر گفت: در کمیته اصلاح قوانین نیز معتقدیم، اگر قوانین دست و پاگیر برداشته شود، حدود 45 درصد مسیر توسعه این بخش را بازکردهایم.
وی با اشاره به 5 استراتژی ایمیدرو در چشمانداز 1410 گفت: این استراتژیها شامل اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساختها و بهبود محیط کسبوکار، توسعه مدیریت و منابع انسانی، توسعه بازار داخلی، منطقهای و جهانی و توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه سرمایهگذاری و تولید است.
مدیر زیرساخت ایمیدرودر پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: با اجرای برنامههای برگرفته از راهبردها در سالهای 1400 تا 1410 در کشور، قرار است سهم ایران در بازار این صنعت به حدود 10 میلیارد دلار در سال 1410 افزایش یابد.
