هزینهکرد 48 میلیارد تومانی فولاد مبارکه برای ورزشگاه نقشجهان/ نقش جهان با گنجایش 75 هزار تماشاگر افتتاح شد
مدیرعامل شركت فولاد مباركه خبر داد: شرکت فولاد مبارکه تاکنون براي بهرهبرداری از ورزشگاه نقشجهان اصفهان 48 ميليارد تومان هزينه كرده است.
به گزارش روند بورس امروز، بهرام سبحانی در مراسم افتتاح ورزشگاه 75 هزار نفري نقشجهان اصفهان گفت: پيش از واگذاري مديريت اجرايي اين ورزشگاه به فولاد مباركه، اين شركت 18 ميليارد تومان براي ساخت ورزشگاه نقشجهان كمك كرده بود.
وي افزود: در 18 ماه گذشته، شركت فولاد مباركه 30 ميليارد تومان ديگر برای بهرهبرداری از ورزشگاه نقشجهان هزينه كرد.
سبحانی با اشاره به فراز و نشیبهای ساخت ورزشگاه نقشجهان طي دو دهه گذشته گفت: ساخت اين ورزشگاه از سال 85 تا 93 متوقف بود.
وي افزود: به پيشنهاد اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیسجمهوری كه در سال 93 در جريان افتتاح يكي از طرحهای فولاد مباركه به استانداري اصفهان ارائه شد، مديريت اجرايي اين ورزشگاه به فولاد مباركه واگذار شد.
سبحانی با اشاره به برگزاري جلسات مختلف با مسئولان ذیربط براي تكميل و بهرهبرداری از ورزشگاه نقشجهان اصفهان گفت: به دليل مالكيت دولت، واگذاري اين ورزشگاه به فولاد مباركه امکانپذیر نبود. به همين دليل مقرر شد كه با تكميل ورزشگاه نقشجهان توسط شركت فولاد مباركه، اين ورزشگاه به مدت 20 سال در اختيار باشگاه فولاد مباركه سپاهان قرار گيرد.
وي افزود: در اين راستا تفاهمنامهای در آذر ماه سال 93 میان شركت فولاد مباركه، وزارت ورزش و جوانان و استانداری اصفهان امضا شد.
هدیه شرکت فولاد مبارکه به مردم اصفهان
مديرعامل فولاد مباركه سپاهان با اشاره به عمليات سازههای فلزي نیمهکاره ورزشگاه نقش جهان گفت: با اين وجود سازههای جايگاه و امكانات رفاهی و رختکنها مورد قبول كنفدراسيون فوتبال آسيا قرار نگرفت. در نتیجه تاسيسات ياد شده تخريب و از نو ساخته شد.
سبحانی این ورزشگاه را يكي از مجهزترین ورزشگاههای كشور مطابق با استانداردهای بینالمللی دانست و گفت: ورزشگاه نقشجهان هدیهای از طرف شركت فولاد مباركه سپاهان به مردم اصفهان و جامعه ورزشي كشور است.
ورزشگاه 75 هزار نفری نقشجهان اصفهان روز چهارشنبه (چهارم تیرماه) با حضور معاون اول رئیسجمهوری، وزير جديد ورزش و جوانان، معاون رئیسجمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، رئيس كميته ملی المپيك، مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی و مقامهای استان اصفهان بهطور رسمی افتتاح شد.
