قرارگاه خاتمالانبیاء در واکنش به نقض تعهدات آمریکا و آتشبس توسط رژیم صهیونیستی، تردد در تنگه هرمز را برای تمامی شناورها به طور کامل متوقف کرد.
به گزارش بورس امروز؛ عملیات انسداد کامل تنگه هرمز به عنوان یکی از حیاتیترین آبراههای جهان، از عصر دیروز و در پی صدور اطلاعیه قرارگاه مرکزی خاتمالانبیاء (ص) آغاز شد. این تصمیم قاطع که در پاسخ به بدعهدیهای مکرر آمریکا در قبال مفاد تفاهمنامه پایان جنگ و همچنین نقض مستمر آتشبس از سوی رژیم صهیونیستی اتخاذ شده، از روز گذشته وارد مرحله اجرایی گردیده است.
بر اساس پیگیریهای میدانی و بررسی دادههای دقیق ناوبری دریایی، از لحظه اعلام این دستور تاکنون، هیچگونه شناوری موفق به ورود به این گذرگاه دریایی یا خروج از آن نشده است. وضعیت حاکم بر این آبراه استراتژیک، برخلاف ادعاهای مطرحشده از سوی منابع و ارتش ایالات متحده مبنی بر باز بودن مسیر، نشاندهنده آن است که تمامی ترددهای دریایی در این منطقه به اراده جمهوری اسلامی ایران متوقف شده است. نیروهای مسلح کشور هماکنون با اشراف و تسلط کامل بر منطقه، عبور و مرور در این مسیر حیاتی را به طور کامل کنترل کرده و بستهاند.