استفاده از ظرفیتهای بخش دفاعی برای توسعه زیرساختهای کممصرف و جایگزینی انرژیهای تجدیدپذیر، راهکاری کلیدی جهت آزادسازی منابع ملی و تقویت بخش تولید و صنعت عنوان شد.
به گزارش بورس امروز؛ دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری، در نشست با فرماندهان و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بر ضرورت صرفهجویی و اصلاح فرهنگ مصرف انرژی در دستگاههای اجرایی و نظامی تأکید کرد. وی با اشاره به ظرفیتهای مجموعههای دفاعی، خواستار پیشگامی این نهادها در استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر و بهینهسازی تأسیسات شد. رئیسجمهور خاطرنشان کرد که بخش قابل توجهی از راهکارهای کاهش مصرف، نیازمند سرمایهگذاریهای کلان نیست و با اصلاح رفتارهای روزمره و ارتقای مدیریت در خانوادهها و دستگاهها قابل دستیابی است. به گفته وی، آزادسازی منابع ناشی از این صرفهجوییها میتواند زمینهساز حل بخشی از چالشهای اقتصادی کشور و تقویت زیرساختهای صنعتی شود.