مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری طرفها و خودداری از هدف قرار دادن نیروگاهها و تأسیسات هستهای شد.
به گزارش بورس امروز؛ مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی بر ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام نظامی علیه تأسیسات هستهای تأکید کرد و از طرفهای درگیر خواست حداکثر خویشتنداری را در پیش بگیرند. او هشدار داد که هدف قرار دادن نیروگاهها یا مراکز هستهای میتواند پیامدهای خطرناکی به همراه داشته باشد.
وی همچنین اظهار داشت که آژانس از راهکارهای دیپلماتیک برای حل اختلافات حمایت میکند و تلاش دارد نقش نظارتی خود را در چارچوب مأموریتهای بینالمللی ادامه دهد.
مدیرکل آژانس در ادامه مدعی شد که روند راستیآزمایی فعالیتها و تأسیسات هستهای ایران باید تحت نظارت این نهاد ادامه داشته باشد.
در مقابل، مقامهای ایرانی بارها از مواضع مدیرکل آژانس انتقاد کردهاند و معتقدند که این نهاد در قبال حملات به تأسیسات هستهای صلحآمیز ایران واکنش قاطعی نشان نداده است. به گفته آنها، سکوت آژانس در برابر چنین اقداماتی باعث جسورتر شدن عاملان این حملات شده است.