وزرای خارجه ایران و پاکستان در تماس تلفنی درباره تحولات منطقه و آتشبس گفتگو کرده و بر ادامه همکاری برای صلح و امنیت منطقه تأکید کردند.
به گزارش بورس امروز؛ وزیر امور خارجه ایران و همتای پاکستانی او عصر یکشنبه در تماس تلفنی به بررسی وضعیت منطقه و موضوعات مرتبط با آتشبس پرداختند.
در این گفتوگو، وزیر خارجه ایران ضمن قدردانی از تلاشهای پاکستان در روند میانجیگری، به تجربههای ماههای گذشته در مذاکرات و مواردی از نقض تعهدات آمریکا اشاره کرد. او همچنین اقدامات اخیر این کشور از جمله تهدید زیرساختها و شناورهای ایرانی و مواضع غیرسازنده آن را نشانهای از نبود جدیت در مسیر دیپلماسی دانست و تأکید کرد ایران برای حفاظت از منافع و امنیت ملی خود از همه ابزارهای لازم استفاده خواهد کرد.
معاون نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان نیز گزارشی از تلاشهای اسلامآباد برای کمک به پایان جنگ ارائه داد و بر آمادگی کشورش برای ادامه رایزنیها تأکید کرد. دو طرف در پایان بر استمرار همکاریها برای تقویت صلح و امنیت منطقه اتفاق نظر داشتند.