سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از فعالسازی «قرارگاه تسهیل» در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پایش تولید، رصد بازار و مدیریت تأمین کالاهای اساسی خبر داد.
به گزارش بورس امروز؛ محمد رستمی با اشاره به برنامههای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از بروز کمبود در بازار کالاهای اساسی اظهار کرد: این وزارتخانه با هدف مدیریت شرایط و جلوگیری از اختلال در تأمین کالاها، بهویژه در وضعیتهای بحرانی، «قرارگاه تسهیل» را فعال کرده است.
نماینده مردم نیشابور، فیروزه، میانجلگه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد که این قرارگاه با توجه به حوزههای مختلف کاری، دارای چند کارگروه تخصصی از جمله تولید، پایش بازار، آسیبهای جنگی، استانی و رسانه است که هرکدام مأموریت مشخصی را دنبال میکنند.
وی در ادامه به شرح فعالیت برخی از این کارگروهها پرداخت و گفت: کارگروه تولید روند فعالیت واحدهای صنعتی و میزان تولید در سراسر کشور را بررسی میکند. همچنین کارگروه رصد بازار مسئولیت نظارت بر تأمین و عرضه ۲۶ قلم کالای اساسی در استانهای مختلف را برعهده دارد. در کنار آن، کارگروه استانی وضعیت دسترسی به کالاهای اساسی در هر استان را با گذشته مقایسه و ارزیابی میکند و کارگروه آسیبهای جنگی نیز مأمور بررسی خسارات واردشده به واحدهای تولیدی و پیگیری روند جبران آنهاست.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اطلاعات مورد نیاز این کارگروهها از طریق گزارشهای دریافتی و همچنین نظارت میدانی بازرسان وزارتخانه جمعآوری میشود و در صورتی که نیاز به اقدام فوری یا تصمیمگیری وجود داشته باشد، موضوع در همین کارگروهها بررسی و مصوبات لازم برای پیگیری اجرایی اتخاذ خواهد شد.