وزیر امور خارجه ایران در تماسهای جداگانه با همتایان هندی و سریلانکایی خود درباره تحولات منطقه پس از حملات اخیر و موضوع ناوچه دنا گفتوگو کرد
به گزارش بورس امروز؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماسهای تلفنی جداگانه با وزرای خارجه هند و سریلانکا درباره تحولات منطقه پس از حملات اخیر آمریکا و اسرائیل علیه ایران و همچنین روابط دوجانبه گفتوگو کرد.
در این گفتوگوها با اشاره به رویدادهای روزهای گذشته، جزئیاتی از اقدامات انجامشده در جریان این حملات مطرح شد و بر مسئولیت دولتها و نهادهای بینالمللی برای واکنش و محکومیت چنین اقداماتی تأکید شد.
همچنین حمله به ناوچه دنا در آبهای بینالمللی و در فاصلهای دور از سواحل ایران مورد اشاره قرار گرفت و اعلام شد که این موضوع از مسیرهای حقوقی و در چارچوب سازوکارهای بینالمللی پیگیری خواهد شد.
در ادامه از همکاری سریلانکا در عملیات امداد و نجات خدمه ناوچه دنا قدردانی شد و بر اهمیت حفظ امنیت کشتیهای ایرانی و سلامت خدمه آنها تأکید شد.
در پایان نیز بر تداوم تماسها و رایزنیهای دیپلماتیک میان طرفها تأکید شد.