کارگروه مشترک انرژی ایران و روسیه بهصورت برخط برگزار شد و آخرین وضعیت همکاریهای دوجانبه بررسی گردید. در این نشست، پیشرفت تفاهمنامههای موجود، چالشهای اجرایی و راهکارهای تسریع پروژههای مشترک انرژی مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش بورس امروز؛ نشست کارگروه مشترک انرژی ایران و روسیه روز چهارشنبه بهصورت آنلاین برگزار شد و دو طرف آخرین تحولات همکاریهای دوجانبه در حوزه انرژی را مورد بررسی قرار دادند. این نشست با هدف پیگیری توافقهای پیشین و ارزیابی میزان پیشرفت آنها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار شد.
در جریان مذاکرات، نمایندگان دو طرف ضمن مرور اقدامات انجامشده، ابعاد فنی، اجرایی و زمانبندی پروژههای مشترک را بررسی کردند و بر لزوم افزایش هماهنگی میان نهادهای اجرایی و شرکتهای مرتبط برای تسریع در اجرای توافقها تأکید شد.
همچنین چالشهای احتمالی پیشروی عملیاتیشدن تفاهمنامهها و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آنها در قالب همکاریهای دوجانبه مطرح شد. برگزاری این نشست در راستای تعمیق همکاریهای راهبردی تهران و مسکو در بخش انرژی و پیگیری اجرای اسناد همکاری پیشین انجام شد و دو طرف بر نهاییسازی پیشنویس یادداشت تفاهم کمیسیون آتی و برگزاری مؤثر آن در تهران تأکید کردند.