با هماهنگی دستگاههای دیپلماسی و نهادهای تجاری، روند خروج کامیونهای صادراتی و ترانزیتی از مرز آستارا شتاب گرفت و رکورد جدیدی به ثبت رسید.
به گزارش بورس امروز؛ گمرک ایران از افزایش کمسابقه تردد کامیونهای خروجی از مرز آستارا خبر داد؛ بهطوریکه روز گذشته ۳۴۴ کامیون حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از این مرز خارج شدند که بالاترین رقم ثبتشده در این گذرگاه مرزی محسوب میشود.
افزایش حجم تقاضا برای صادرات و ترانزیت کالا طی روزهای اخیر موجب ایجاد تراکم ترافیکی در مرز آستارا شده بود، اما با پیگیریهای صورتگرفته از سوی دستگاه دیپلماسی کشور و همکاری نهادهای مسئول در حوزه تجارت خارجی، روند خروج کامیونها تسهیل و سرعت گرفت.
بر اساس رویه سالهای گذشته، در این مقطع زمانی به دلیل افزایش فعالیتهای تجاری، میزان تقاضای بازرگانان برای استفاده از مسیر آستارا رشد میکند و به همین دلیل، مدیریت تردد و هماهنگیهای بیندستگاهی نقش مهمی در روانسازی عبور کالا از این مرز ایفا میکند.