در جلسه مدیریت تأمین و مصرف انرژی، بر ضرورت مدیریت ناترازی انرژی تا تحقق کامل اهداف انرژیهای نو تأکید شد و چهار دستور فوری برای تأمین پایدار سوخت و کاهش مصرف صادر گردید.
به گزارش بورس امروز؛ جلسه مدیریت تأمین و مصرف انرژی با حضور وزرا و مسئولان ارشد برگزار شد و گزارش جامع موجودی مخازن سوخت و اقدامات ذخیرهسازی انرژی مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست راهکارهای تقویت ذخایر و جلوگیری از کاهش منابع، به همراه برنامههای دستگاههای ذیربط برای تأمین پایدار سوخت نیروگاهها و کنترل مصرف انرژی بررسی شد.رئیسجمهور تأکید کرد که پایداری در تأمین انرژی و تقویت ذخایر برای عبور ایمن از فصل سرما اهمیت دارد. همچنین با اشاره به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، تصریح شد که تا زمان تحقق کامل اهداف در این حوزه، مدیریت ناترازی انرژی یک ضرورت اجتنابناپذیر است تا از آسیب به محیط زیست و قطعی گاز و برق جلوگیری شود.
در ادامه جلسه، چهار دستور فوری صادر شد: بازگشت نیروگاههای متوقفشده به مدار تولید با هماهنگی قوه قضائیه، قطع گاز ساختمانهای غیرضروری توسط استانداریها، تأمین پایدار و ذخیرهسازی کافی سوخت نیروگاهها و صنعت، و جلوگیری از مصرف مازاد انرژی در ادارات و دستگاههای اجرایی. این دستورات با هدف تقویت سیاستهای صرفهجویی و کاهش مصرف صادر شد.
با تأکید بر همافزایی میان دستگاهها و حمایت قوه قضائیه، دولت امیدوار است با اجرای این اقدامات، چالشهای حوزه انرژی در زمستان و تابستان آینده به حداقل برسد. در این چارچوب، مدیریت ناترازی انرژی همچنان محور اصلی سیاستهای دولت باقی خواهد ماند.