واردات کالای اساسی به بندر چابهار در ۹ ماهه امسال با رشد ۸۵ درصدی به بیش از یکمیلیون و ۲۷۵ هزار تن رسید و این بندر را به سومین بندر کشور در حوزه تأمین اقلام اساسی تبدیل کرد.
به گزارش بورس امروز؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش ۸۵ درصدی ورود کالای اساسی به بندر چابهار خبر داد و اعلام کرد طی ۹ ماهه امسال، ۱۶ فروند کشتی حامل بیش از یکمیلیون و ۲۷۵ هزار تن کالای اساسی وارد این بندر شده است که جایگاه چابهار را به سومین بندر کشور در حوزه واردات این اقلام ارتقا داده است.
قاسم عسکرینسب این آمار را نشانه تقویت نقش بندر چابهار در زنجیره تأمین کشور دانست و گفت محمولههای وارداتی شامل گندم، برنج، نهادههای دامی و سویا بوده که سهم مهمی در پایداری بازار کالاهای اساسی و تأمین نیازهای راهبردی کشور داشتهاند.
وی در جریان بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از بندر شهید بهشتی، با اشاره به روند اجرای پروژههای عمرانی این بندر افزود: تأمین بهموقع سوخت ماشینآلات سنگین، امکان فعالیت پروژهها بهصورت ۲۴ ساعته و در سه شیفت کاری را فراهم کرده و موجب شتابگرفتن پیشرفت فیزیکی طرحهای استراتژیک بندر شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر توانمندیهای فنی و تجهیزاتی بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار از ظرفیت ارائه خدمات به انواع گروههای کالایی و انجام رویههای گمرکی متنوع برخوردار است، اما تبدیل مزیت جغرافیایی این بندر به مزیت رقابتی پایدار نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاههاست.
کارشناسان نیز توسعه زیرساختهای لجستیکی، اتصال هرچه بیشتر بندر چابهار به شبکه بینالمللی حملونقل، چابکسازی فرآیندهای مدیریتی و همافزایی بخش دولتی و خصوصی را از الزامات تبدیل این بندر به یک کانون اقتصادی و رقابتی در سطح منطقه عنوان میکنند.