نشست اخیر با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه بر محور توسعه فناوریهای مالی پارک فناوری پردیس و طراحی برنامه جامع ملی در حوزه فینتک تمرکز داشت.
به گزارش بورس امروز؛ در نشست مشترک با حضور رئیس سازمان بورس و مدیران ارکان بازار سرمایه، مهدی صفارینیا بر ضرورت تدوین برنامهای منسجم برای توسعه فناوریهای مالی پارک فناوری پردیس تأکید کرد.
مهدی صفارینیا، رئیس پارک فناوری پردیس، در نشست شرکتهای تأمین سرمایه با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران عامل ارکان بازار سرمایه، گزارشی از سابقه و ظرفیتهای این مجموعه ارائه داد. وی با اشاره به بیش از ۲۳ سال فعالیت پارک گفت: این مجموعه از سال ۱۳۸۰ در نهاد ریاستجمهوری پایهگذاری شد و سپس به معاونت علمی و فناوری منتقل شد و امروز به یکی از مهمترین کانونهای توسعه فناوری در کشور و منطقه تبدیل شده است.
صفارینیا افزود: پارک فناوری پردیس اکنون بزرگترین مجموعه فناوری ایران و کشورهای اطراف محسوب میشود و زنجیرهای کامل از تولید دانش تا فناوری، بازار و صادرات در آن شکل گرفته است.
وی با اشاره به مصوبه دولت در سال گذشته مبنی بر تبدیل این مجموعه به «منطقه بینالمللی نوآوری» اظهار کرد: در قالب این مصوبه ۴۸ مادهای، اهداف کمی و کیفی جدیدی برای پارک تعیین شده و برنامه پنجساله آن نیز ابلاغ شده است. یکی از رویکردهای مهم این برنامه، تبدیل پارک به قطب سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی در حوزه فناوری است.
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به حضور مدیران ارشد بازار سرمایه در این نشست ابراز امیدواری کرد که این جلسه مقدمهای برای طراحی یک برنامه جامع ملی در حوزه فینتک باشد. وی تأکید کرد که در صورت ایجاد همافزایی میان پارک فناوری پردیس و ارکان بازار سرمایه، فرصتهای جدیدی برای توسعه فناوریهای مالی پارک فناوری پردیس و رشد فینتک در کشور فراهم خواهد شد.