نشست اخیر با حضور علی آقامحمدی بر محور توسعه بورس انرژی ایران و نقش آن در عرضه نفت، مبادلات برق و سیاستگذاری اقتصاد انرژی تمرکز داشت.
به گزارش بورس امروز؛ روز پنجشنبه ۱۳ آذر، نشستی با حضور علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در محل بورس انرژی ایران برگزار شد که محور اصلی آن توسعه بورس انرژی ایران و بررسی ظرفیتهای این بازار بود.
در ابتدای نشست، محمد نظیفی مدیرعامل بورسانرژیایران به معرفی ساختار شرکت، ابزارهای معاملاتی، ظرفیتها و فرصتهای پیشرو پرداخت و نقش این بورس در تحقق توسعه پایدار را تشریح کرد.
در ادامه، علی آقامحمدی ضمن تأکید بر اهمیت پیگیری اهداف کلیدی، محورهای اصلی توسعه بورس انرژی ایران را مورد توجه قرار داد. موضوعاتی همچون عرضه نفت خام در بورس انرژی، افزایش سهم این بورس در مبادلات برق کشور، توسعه زیرساختها، بهرهگیری از ابزارهای بینالمللی معاملاتی و تعمیق بازار بهینهسازی انرژی از طریق گواهی صرفهجویی انرژی مطرح شد.
در بخش دیگری از نشست، راهکارهای بورس انرژی ایران برای رفع ناترازی انرژی کشور و نقش معاملات مبتنی بر صرفهجویی در حل مسائل اساسی حوزه انرژی بررسی شد. آقامحمدی همچنین بر نقش بورس انرژی در سیاستگذاری اقتصاد انرژی کشور تأکید کرد.