در ۶ ماهه سال جاری ۷ تن و ۴۵۳ کیلوگرم شمش طلای استاندارد به ارزش ۴۷۵ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است.
به گزارش بورس امروز؛ واردات شمش طلا با اختصاص 1.6 درصد از ارزش کل واردات کشور در 6 ماهه سال جاری رتبه هشتم اقلام عمده کالاهای وارداتی کشور را دارا بود.
در این مدت 4 تن و 371 کیلوگرم شمش طلا از گمرک فرودگاه امام (ره) وارد کشور شد، به طوری که 58.65 درصد از ورود شمش طلا از این گمرک ترخیص شده است.
بنابراین گزارش، گمرک باشماق و تبریز به ترتیب با واردات 2 تن و 121 کیلوگرم و 782 کیلوگرم در رتبه های بعدی قرار گرفتند. مابقی واردات شمش طلا در 6 ماهه سال جاری از 2 گمرک مشهد و اصفهان انجام گرفت.
هیئت دولت در آذرماه سال گذشته مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه ورود شمش طلا به کشور آغاز شد.