افزایش تولید “فاسیمین” را به سود رساند
به گزارش بورس امروز؛ فرشاد صبری مدیر عامل شرکت کالسیمین از افزایش 37 درصدی سود ناخالص شرکت در دوره ی 12 ماهه منتهی به اسفند 1401 خبر داد. وی اظهار داشت:افزایش در میزان تولید تولید شمش روی از مقدار 39،125 تن در دوره ی 12 ماهه سال 1400 به مقدار 53،059تن در دوره مشابه سال […]
به گزارش بورس امروز؛ فرشاد صبری مدیر عامل شرکت کالسیمین از افزایش 37 درصدی سود ناخالص شرکت در دوره ی 12 ماهه منتهی به اسفند 1401 خبر داد.
وی اظهار داشت:افزایش در میزان تولید تولید شمش روی از مقدار 39،125 تن در دوره ی 12 ماهه سال 1400 به مقدار 53،059تن در دوره مشابه سال 1401 باعث استفاده بهینه هزینه های ثابت و به تبع آن کاهش بهای تمام شده گردیده است.
در ادامه؛ افزایش در مقدار فروش محصول از 38،761 تن شمش روی به 12 ماهه سال 1400 به 56،262تن در دوره ی مشابه سال 1401 باعث افزایش چشمگیر در سود ناخالص شده است .
شایان ذکر است؛ از مقدار تولید شمش روی در سال 1401 مقدار 13،222 تن از محل کنسانتره روی سولفوره توسط شرکت ذوب و روی بافق به صورت پیمانکاری تولید شده است.
صبری افزود: در برآورد 12 ماهه درآمد عملیاتی و بهای تمام شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 1402 با توجه به نبود اطلاعات کافی در خصوص میزان، عیار، نوع خاک معدنی (کربناته،سولفوره)که عمدتا توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و آن هم از طریق بورس کالا فروخته میشود، در سال 1402 مقدار تولید و فروش سایر کالاها برای شرکت میسر نیست.
وی تصریح کرد: در خصوص کاهش سود هر سهم سال 1402 نسبت به سود هر سهم سال 1401نیز با توجه به قیمت خاک عرضه شده در بورس کالا و نوسانات LME و نرخ دلار در زمان خرید خاک معدنی و فروش محصول قیمت سهم بدین صورت برآورد شده است
