به گزارش بورس امروز، در معاملات روز شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۲،  شاخص بورس  تهران ۹ هزار و ۴۹۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۲۰ واحد پایین آمد.

اما شاخص کل هم وزن  بورس  با افزایش ۳۲۳ واحدی در رقم ۷۴۶ هزار و ۹۶۳ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  نیز با کاهش ۱۶ واحدی به رقم ۲۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش ۵۰۴ واحد به سطح ۱۳۷ هزار و ۵۷۸ واحد رسید.

دهمین روز خروج پول حقیقی

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دهمین روز متوالی منفی شد و ۲۸۴ میلیارد تومان   پول حقیقی از   بازار سهام   خارج شد که نسبت به روز کاری قبل رشد ۱۱ درصدی داشته است. امروز نماد کالا بیشترین خروج را داشت که ارزش آن ۳۱ میلیارد تومان بود. پس از کالا، نمادهای وتجارت، فلوله و نوری بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای وارس، نیان و وبملت اختصاص داشت.

رکودی ترین روز بورس امسال رقم خورد

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، تاپیکو و نوری نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فملی، وبملت و برکت نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، بپاس و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، پخش و مادیرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، عالیس و زفجر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۴۷ میلیارد تومان بود که ۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۴ ماه اخیر است.

رکودی ترین روز بورس امسال رقم خورد

نمادهای پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۱۳ میلیارد تومان بود.

پس از فملی، سصفها بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فلوله و خاور در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد ۵۴۶ میلیون و ۴۱ هزار و ۴۵۹ سهم در صدر قرار گرفته است. کرازی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وتجارت و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات شنبه، ۱۰۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۲۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد ۳ درصدی به ۱۴۶ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

 

رکودی ترین روز بورس امسال رقم خورد