ریزش بورس در پی نامه هیئت دولت

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، پارسان، شپدیس و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل وبملت، وخاور و ونوین نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای سپیدار، حسینا و کزغال بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و خکمک و ونوین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز عالیس، زفجر و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۸۰ میلیارد تومان بود که ۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان رسید.

ریزش بورس در پی نامه هیئت دولت

نمادهای پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد فارس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۲۴ میلیارد تومان بود.

پس از فارس، ونوین بیشترین ارزش معاملات را داشت و خکمک رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثفارس و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ونوین با تعداد ۴۸۳ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۷۳ سهم در صدر قرار گرفته است. شهر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد دی و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۸۲ نماد صف خرید داشتند و ۶۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۷۵ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد ۱۷ درصدی به ۲۹۷ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ریزش بورس در پی نامه هیئت دولت