شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش ۷ هزار و ۲۶۸ واحدی در رقم ۷۴۶ هزار و ۱۳۴ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  نیز با افزایش ۱۸۰ واحدی به رقم ۲۷ هزار و ۹۹۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد هزار و ۶۷۶ واحد به سطح ۱۳۷ هزار و ۲۱۳ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بازار سهام

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای چهارمین روز متوالی منفی شد و ۱۳۴ میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام  خارج شد. امروز نماد وسدید بیشترین خروج را داشت که ارزش آن ۵۷ میلیارد تومان بود. پس از وسدید، نمادهای عالیس، بپاس، دی و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شهر، بوعلی و سغدیر اختصاص داشت.

پوکر سهامداران بورس / خرداد با خروج سرمایه به پایان رسید

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای کگل، بوعلی، شستا، شبندر و نوری نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فملی، فارس و فولاد نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، آریا و شرانل بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای کگهر، وسپهر و فغدیر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز عالیس، زفجر و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۶ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان بود که ۴۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان رسید.

پوکر سهامداران بورس / خرداد با خروج سرمایه به پایان رسید

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد عالیس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۶۱ میلیارد تومان بود.

پس از عالیس، زفجر بیشترین ارزش معاملات را داشت و دی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شهر و سصفها در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد ۷۷۰ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۸۰ سهم در صدر قرار گرفته است. شهر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد کرمان و ونیرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۱۱۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۷۴ درصدی به ۱۰۹ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس