قیمت دلار همچنان بین ۴۸ و ۴۹

و قیمت دلار همچنان بین کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در حال پاسکاری است. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا مرز ۴۹ هزار تومان هم بالا رفت. اما در ادامه قیمت دلار هرات کاهشی شد و در سطح مقاومت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. در پشت خط سه‌شنبه قیمت دلار ۱۰۰ تومان افت کرد و به ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و از مقاومت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان عقب نشست. نکته بازار این بود که معامله‌گران می‌گفتند طلای آبشده با افزایش قیمت دلار همراهی نکرده و نرخ برمی‌گردد.

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه منتظر برگشت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از سفر عمان و قطر است و فعلا به واسطه خبرهای توافق خریدار قوی ندارد و به واسطه همین رفتار قیمت زور بالایی ندارد. با توجه به گمانه‌زنی‌های این سفر در مورد تبادل زندانیان بین آمریکا و جمهوری اسلامی و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشور قطر و عمان معامله‌گران معتقدند قیمت دلار کاهش بیشتری خواهد داشت. آن‌ها می‌گویند در صورت تحقق این اتفاق‌ها قیمت دلار می‌تواند به سمت کف ۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان برود.

اثر تعطیلی عید قربان بر قیمت سکه و دلار

علاوه بر این خبر معامله‌گران با توجه اعلام تعطیلی شش روزه عراق به مناسبت عید قربان می‌گویند امارات و بیشتر کشورهای همسایه هم به این تعطیلی می‌روند. به عقیده آن‌ها به واسطه همین تعطیلی‌ها در بازارهای همسایه بازار روزهای کم رمق قیمتی را تجربه خواهد کرد.

تکنیکال‌کاران معتقدند بین دو خط روند مهم در کانال ۴۸ هزار تومان گیر افتاده است. خط روند اول کف کانال نزولی سه ماهه است که در روز دوشنبه به کف این کانال یعنی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان برخورد کرد و حمایت شد. خط روند دوم کانال صعودی پنج‌ساله است که در مرز مقاومت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد.

فنی‌ها می‌گویند احتمال کاهش از کف زیاد است و در صورت این اتفاق فشار فروش در بازار ارز بالا خواهد رفت و قیمت دلار به کف ۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان حمله خواهد کرد. در کاهش اولین سد دلار ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان و حمایت بعدی ۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.