به گزارش  رسانه خبری بورس امروز ، در معاملات روز سه‌شنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۲،  شاخص بورس  تهران ۲ هزار و ۷۱۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۴ واحد بالا آمد. این در حالیست که در یک ساعت اول روند نزولی داشت و حدود ۳ هزار واحد ریزش کرد. اما در نیمه دوم معاملات شاخص به سمت بالا حرکت کرد و توانست سبزپوش شود.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش ۸۵۸ واحدی در رقم ۷۳۸ هزار و ۹۶۴ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  نیز با افزایش ۲ واحدی به رقم ۲۷ هزار و ۸۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افت ۵۸۹ واحد به سطح ۱۳۵ هزار و ۵۳۷ واحد رسید.

تداوم خروج پول حقیقی از بازار سهام

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و ۴۲ میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام  خارج شد. امروز نماد وسالت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن ۳۶ میلیارد تومان بود. پس از وسالت، نمادهای بپاس، شستا و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شهر، وارس و فسبزوار اختصاص داشت.

افت ۲۵ درصدی معاملات امروز بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای شبندر، شستا و تاپیکو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فولاد، پارس و فخوز نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، مارون و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خدیزل، آریا و زاگرس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فرود، والماس و دی بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان بود که ۴۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۴ ماه اخیر است.

افت ۲۵ درصدی معاملات امروز بورس

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد والماس (شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۷۵ میلیارد تومان بود.

پس از والماس، دی بیشترین ارزش معاملات را داشت و خزامیا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خساپا و ثمسکن در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام والماس با تعداد ۵۸۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۹۴ سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خساپا و شهر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۱۲۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۹۱۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۴۲۳ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

افت ۲۵ درصدی معاملات امروز بورس