به نظر می‌رسد که پول‌های سرگردان به دلیل داده‌ها و رویدادهای کلیدی قریب‌الوقوع مانند تولید صنعتی چین، خرده‌فروشی، و شاخص قیمت مسکن در ماه می و … مردد هستند.

صنعت کریپتو بیت‌ کوین-محور خواهد بود

به گفته «مایکل سیلر»، بنیانگذار میکرواستراتژی، اقدامات تنظیمی بر روی شرکت‌های ارزهای دیجیتال توسط رگولاتورها در ایالات متحده می‌تواند منجر به ایجاد یک صنعت متمرکز بر بیت‌کوین شود؛ تحقق این احتمال قیمت بیت‌کوین را به بیش از ۲۵۰ هزار دلار خواهد رساند. وی افزود: اقدامات اجرایی اخیر از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در نهایت به نفع بیت کوین خواهد بود – تنها ارز دیجیتالی که توسط رئیس SEC، گری جنسلر، از امنیت حذف شده است.

سهام بالاتر می‌رود، دلار کاهش می یابد

امروز سهام‌های جهانی افزایش یافتند و دلار در روز چهارشنبه نزدیک به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای رسید، زیرا معامله‌گران مطمئن بودند که فدرال رزرو ایالات متحده از افزایش نرخ‌های بهره در جلسه خود خودداری خواهد کرد.

گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده نشان داد که قیمت ها در ماه مه تنها ۰.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. به طور سالانه، قیمت مصرف کننده ۴ درصد افزایش یافت که کمترین میزان در دو سال گذشته بود که از ۴.۹ درصد در آوریل کاهش یافت.

این آمارها سبب شده تا معامله‌گران به این باور برسند که فدرال رزرو بعید است نرخ بهره را در اواخر روز چهارشنبه افزایش دهد. خلاصه اینکه انتظار توقف نرخ بهره توسط فدرال رزرو، «فعلا» حال خوشی را برای بازارهای بورس رقم زده است.

نشست حیاتی فدرال رزرو و چالش دلار

ارزش دلار آمریکا در آغاز روز چهارشنبه کاهش یافت و در آستانه پایان آخرین نشست سیاست گذاری فدرال رزرو، دلار در تلاش برای افزایش قدرت بود.

تا لحظه نگارش این گزارش، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر اندازه گیری می کند، با ۰.۱% کاهش به ۱۰۲.۸۹۸ یعنی با نزدیک به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای معامله شد.

دلار در روز سه‌شنبه به شدت کاهش یافت و در تلاش است در نشست مذکور بهانه‌ای جهت افزایش بیابد، زیرا داده‌های تورم ملایم ایالات متحده تا حد زیادی این دیدگاه را پشتیبانی می‌کنند که فدرال رزرو تصمیم خواهد گرفت تا در پایان روز و پس از پایان نشست دو روزه سیاست‌گذاری، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.