اسکناس آمریکایی امروز در حول و حوش ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش را ثبت کرد و از مرز حمایتی پله اول کانال پنجم بر روی پله هشتم و نهم کانال پنجم قرار گرفت.

تحلیلگران اقتصادی باور دارند مرز مقاومتی  پله هشتم و نهم کانال پنجم برای دلار از اهمیت بسزایی برخوردار است و در صورتی که این محدوده از دست برود احتمال عقبگرد تا پله های ابتدایی کانال پنجم وجود دارد.

کاهش تقاضا برای دلار

معامله گران می گفتند در شرایط فعلی اخبار سیاسی مثبت موجب شده تقاضا برای دلار کاهش یابد و فشار فروش در بازار زیاد شود.

برخی رسانه ها گزارش داده اند که پس از سلطان عمان، رافائل گروسی نیز مسافر ایران خواهد بود. به زودی ایران میزبان مدیر کل آژانس انرژی اتمی خواهد بود. رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم  در جدید ترین اظهارات خود گفته ما روی چند موضوع با ایران کار می‌کنیم. در برخی از آنها پیشرفت داریم و در برخی نه.

پایگاه خبری اکسیوس هم در گزارشی مدعی شده مشاور ارشد امور خاورمیانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی سفری مخفیانه به عمان داشته تا با مقامات این کشور درخصوص توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای گفت‌وگویی داشته باشد.

برجام و شورای حکام زیره ذره بین بازار  دلار

اظهرات گروسی در حالی است که  نشست جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پانزدهم خرداد در وین آغاز خواهد شد. عده ای باور دارند در صورتی که ایران و آژانس به توافق برسند احتمالا گره برجام تا حدودی باز شود و توافق هسته ای به نتیجه برسد.

قیمت اونس طلا امروز در محدوده ۱۹۵۵ دلار به فروش رسید.تحلیلگران فنی معتقدند اگر  قیمت طلا  بالای مرز مقاومتی ۱۹۶۰ دلار باقی بماند احتمال رسیدن آن به پله هشتم کانال ۱۹۰۰ دلار محتمل می‌شود. باا این حال اگر این محدوده مقاومتی از دست برود احتمال برگشت  تا۱۹۴۰ دلار، بعد محدوده ۱۹۳۰ دلار و ۱۹۲۴ دلار  وجود دارد .

تداوم کاهش قیمت طلا

امروز قیمت طلا و سکه امروز با توجه به کاهش قیمت دلار نزولی شد. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده نرخ طلا ۱۸ عیار و سکه امامی امروز به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت. اما ظهر امروز در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۲ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد. دیروز هم طلا ۱۸ عیار ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان ارزان شده بود.

قیمت سکه امامی هم امروز مرز حمایت ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست داد . با ۴۰۰ هزار تومان کاهش بر روی ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت.