وی بیان کرد: دولت در بحث دارو و کالاهای اساسی هرچقدر ارز نیاز باشد تامین می‌کند.

منصوری افزود: طبیعتا برخی اقلام که خیلی فوریت نداشته صف تامین ارز آنها تا دو ماه هم رسیده است.

منصوری در ادامه به هدف از سفر خود به البرز اشاره کرد و گفت: پروژه های خوبی در این استان در حال اجرا است.  برخی از آنها سال‌ها معطل مانده بود.

پروژه های البرز

وی افزود: پروژه هایی که نقش موثری در اقتصاد و عمران دارد و با سفر امروز به البرز علاوه بر مرور مصوبات سفر استانی رییس جمهوری در تلاش هستیم تا برای سایر پروژه ها تامین اعتبار شود.

معاون اجرایی رییس جمهور بیان کرد: از مجموع مصوبات سفر رییس جمهوری استان البرز، دو هزار میلیارد تومان تامین اعتبارشده است.

منصوری در ادامه به اعتبار شش هزار میلیارد تومانی برای کنار گذر شمالی کرج اشاره کرد. و افزود: ۵۰ درصد این اعتبار توسط دولت، ۵۰ درصد با شهرداری است. بخش دیگر نیز از طریق ماده ۵۶ و تغییر کاربری فراهم می شود.

وی گفت: این پروژه بار ترافیکی تهران – کرج- قزوین را سبک کرده و به لحاظ فنی ویژه است.

معاون اجرایی رییس جمهور اضافه کرد: پروژه های بیمارستانی البرز نیز بازدید شد. خیرین با یک هزار میلیارد تومان تامین اعتبار همراهی در این زمینه داشتند که جای قدردانی دارد.

در خصوص پروژه قطار شهری نیز ادامه داد: برای تامین اعتبار در این زمینه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: تاکید رییس جمهور بر پیگیری جدی مسایل تولید است. و مستمرا با تولیدکنندگان جلسه داشته و سایر دستگاه های اجرایی از جمله معاونت اجرایی رییس جمهور نیز پیگیری لازم را دارند.

وی مشکلات حوزه تولید در بخش کارخانه و صنعتگر را که مسایل خاص خود را دارند مورد توجه قرار داد. وی گفت: برخی مشکلات دیگر این حوزه فرآیندی بوده و عمومیت دار که بصورت جدی درصدد حل و فصل آنها هستیم.