به گزارش رسانه خبری بورس امروز ، در معاملات روز دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲،  شاخص بورس  تهران ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته سقوط کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۰۶ واحد پایین آمد.

این بزرگترین ریزش شاخص کل بورس تهران در کل دوره ۵۶ ساله فعالیت بورس تهران است.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افت ۳۷ هزار و ۱۱ واحدی در رقم ۸۰۳ هزار و ۳۲۶ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  نیز با ریزش هزار و ۳۴۳ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. شاخص هم وزن  فرابورس  هم روند نزولی داشت و با ریزش ۷ هزار و ۷۸۰ واحد به سطح ۱۴۴ هزار و ۴۳۹ واحد رسید.

خروج سنگین پول حقیقی  به بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  برای دومین روز کاری متوالی منفی شد و ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول را داشت که ارزش آن ۲۳۷ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای کالا، شپنا، فولاد، وبصادر و شتران بیشترین  خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی  به نمادهای تاصیکو، خوساز و فرود اختصاص داشت.

خون بازی در بورس تهران / صف‌های فروش به ۱۳ همت رسید

خلاصه بورس تهران در معاملات روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲


نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز بزرگان بازار بیشترین اثر را در افت شاخص داشتند. نمادهای فولاد، فملی و فارس بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  بورس  داشتند. کگل، کچاد و شپنا دیگر نمادهای قرمزپوشی بودند که شاخص را پایین کشیدند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، آریا، کگهر، وسپهر و هرمز بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، فرود و توسن بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، فرود و فجهان بیشترین تراکنش را داشتند.

خون بازی در بورس تهران / صف‌های فروش به ۱۳ همت رسید

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۳۹ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۳ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان بود که ۸۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۴۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۱ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۷۴ میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خاور رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد پی پاد و کالا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد یک میلیارد و ۵۵۴ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۱۷ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد خاور و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۵۸۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۲ درصدی نسبت به روز قبل به ۶۸۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۸۳ درصدی به ۱۳ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

خون بازی در بورس تهران / صف‌های فروش به ۱۳ همت رسید