به گزارش رسانه خبری بورس امروز ، در معاملات روز چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲،  شاخص بورس  تهران ۳ هزار و ۴۲۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۸۸ واحد پایین آمد.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد ۵ هزار و ۵۸ واحدی در رقم ۷۸۶ هزار و ۴۹۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد ۲۲۵ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۷۴۳ واحد رسید. شاخص هم وزن در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و ۵۷ واحد به سطح ۱۴۱ هزار و ۳۹۱ واحد رسید.

ورود پول حقیقی به بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای هشتمین روز کاری متوالی مثبت شد و ۷۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

امروز نماد پترول (شرکت گسترش سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس) با ۱۴۵ میلیارد تومان بیشترین ورود پول را داشت. پس از پترول، نمادهای تملت، فخوزو اپال بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای خساپا، خودرو، وکغدیر، وبصادر و شتران اختصاص داشت.

ورود سرمایه به پرمعامله‌ترین سهام بورس

نمادهای پیشران

امروز گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «فراورده‌های نفتی و کک» قرمزترین گروه بازار بودند.

نمادهای فملی، خودرو و وغدیر بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل نوری، فخوز و بوعلی نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، انتخاب و شگویا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، آریا و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و کوثر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۵۴ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۳ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان بود که ۶۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۰ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۷ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد پترول (شرکت گسترش سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۷۲ میلیارد تومان بود.

پس از پترول، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خگستر و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام پترول با تعداد یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۹۳۸ سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد شستا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

ورود سرمایه به پرمعامله‌ترین سهام بورس

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۲۱۸ نماد صف خرید داشتند و ۲۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۲ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۸۳ درصدی به ۹۹ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ورود سرمایه به پرمعامله‌ترین سهام بورس