مسکو ضمن استقبال از توافق اخیر میان ایران و آمریکا، بر لزوم اجرای مبتنی بر حسننیت آن و تداوم پیشنهادات میانجیگرانه خود تأکید کرد.
به گزارش بورس امروز؛ وزارت امور خارجه روسیه در بیانیهای رسمی، ضمن استقبال از توافقنامه اخیر میان ایالات متحده و ایران، ابراز امیدواری کرد که طرفین با رویکردی مبتنی بر حسن نیت، تمامی مفاد این تفاهمنامه را اجرایی کنند. این توافق که در ۱۸ ژوئن بهصورت الکترونیکی امضا شد، به درگیریهای نظامی آغازشده در ۲۸ فوریه پایان داده و نقشه راهی برای لغو محاصره دریایی و ازسرگیری تردد کشتیرانی در تنگه هرمز ترسیم کرده است.
در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه، در یک نشست خبری با اشاره به اینکه پیشنهادات عملی مسکو برای حل این بحران همچنان معتبر و روی میز است، بر تداوم تعهد روسیه برای کمک به حلوفصل نهایی تنشها تأکید ورزید. وی خاطرنشان کرد که اگرچه در مقطع فعلی ورود به جزئیات مذاکرات زود است، اما مسکو آماده ایفای نقش در مراحل آتی است.