رایزنی وزرای خارجه پاکستان و سوئیس درباره پیشنهاد برن برای میزبانی از امضای تفاهمنامه ایران و آمریکا، نشاندهنده پیشرفت در مذاکرات و تلاش برای بازگشت ثبات به منطقه است.
به گزارش بورس امروز؛ وزارت امور خارجه پاکستان از گفتوگوی تلفنی وزیر امور خارجه این کشور با همتای سوئیسی خود خبر داد. این رایزنیها پس از پیشنهاد سوئیس برای میزبانی از مراسم امضای تفاهمنامه میان ایالات متحده آمریکا و ایران انجام شده است.
پاکستان که بهعنوان میانجی اصلی در مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا برای پایان دادن به درگیریها نقشآفرینی میکند، از روند کنونی گفتوگوها پشتیبانی میکند. در همین راستا، اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان، در گفتوگو با ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس، از پیشرفتهای بهدستآمده در مسیر توافق میان تهران و واشنگتن ابراز خرسندی کرد.
بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه پاکستان، دیپلماتهای ارشد دو کشور ابراز امیدواری کردند که این اقدامات دیپلماتیک به برقراری صلح پایدار و ثبات در منطقه کمک کند. همچنین طرفین توافق کردند که مشورتها و تماسهای نزدیک خود را در این زمینه حفظ کنند.