تأمین پایدار سوخت و کاهش واردات بنزین با محوریت مدیریت مصرف
وزیر نفت: کاهش واردات بنزین از مسیر کنترل تقاضا دنبال میشود و منابع ارزی حاصل از آن میتواند برای بهبود معیشت مردم اختصاص یابد.
به گزارش بورس امروز؛ محسن پاکنژاد، وزیر نفت، امروز (سهشنبه، ۱۹ خرداد) در نشست با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی سازوکارهای تأمین پایدار سوخت کشور اظهار کرد: در این نشست محورهای مختلف مرتبط با تأمین سوخت و راهکارهای اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تدابیری اتخاذ شد تا مردم در این زمینه با حداقل چالش روبهرو شوند.
وی با بیان اینکه کشور سالهاست با ناترازی در حوزه انرژی مواجه است، افزود: رفع این ناترازی دو مؤلفه اصلی دارد؛ نخست افزایش تولید که از مأموریتهای صنعت نفت است و اقدامات لازم در این زمینه با جدیت دنبال میشود و دوم، مدیریت تقاضا و بهینهسازی مصرف که بدون همراهی مردم محقق نخواهد شد.
وزیر نفت با اشاره به تخصیص بخشی از منابع ارزی کشور برای واردات بنزین تصریح کرد: در صورت مدیریت مصرف و اجرای راهکارهای بهینهسازی، میتوان نیاز به واردات بنزین را کاهش داد و منابع حاصل از آن را در مسیر بهبود معیشت مردم هزینه کرد.
پاکنژاد تأکید کرد: مدیریت مصرف انرژی با هدف کاهش واردات سوخت و استفاده بهینه از منابع ارزی دنبال میشود و وزارت نفت تلاش میکند هموطنان با کمترین چالش در حوزه تأمین سوخت مواجه شوند.
وی در پایان با اشاره به شرایط کشور گفت: صنعت نفت با اتخاذ تدابیر مناسب و با کمک مردم در مسیر حل چالشهای موجود بهویژه در بخش تأمین سوخت گام برمیدارد و متعهد است بهترین شرایط ممکن را برای رفاه مردم فراهم کند.
منبع: خبرگزاری مهر
