مقامهای پاکستانی در تماس با همتایان عربستانی و مصری، آنان را از جزئیات نشست اخیر میان هیئتهای ایران و آمریکا در اسلامآباد مطلع کردند. این نشست بدون نتیجه پایان یافت و نماینده آمریکا از تداوم اختلافها خبر داد.
به گزارش بورس امروز؛ رسانههای رسمی پاکستان گزارش دادهاند که وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، آخرین اطلاعات مربوط به نشست اخیر میان هیئتهای ایرانی و آمریکایی را در اختیار او قرار داده است. در این تماس، بر اهمیت عملکردن تمامی طرفها به مفاد آتشبس تأکید شده است.
بهگفته همین منابع، وزیر خارجه پاکستان گفتوگویی جداگانه با وزیر خارجه مصر نیز داشته و او را در جریان نقش میانجیگرانه اسلامآباد در مذاکرات روز گذشته قرار داده است. پایتخت پاکستان روز گذشته محل برگزاری گفتوگوهایی میان طرفهای ایرانی و آمریکایی درباره چارچوب آتشبس بود.
امروز نیز معاون رئیسجمهور آمریکا پس از بیش از ۲۱ ساعت مذاکره اعلام کرد که این گفتوگوها به نتیجه مشخصی نرسیده و قصد دارد به واشنگتن بازگردد. او بدون تشریح جزئیات، تنها اشاره کرده است که ایالات متحده طرحی با رویکرد حداکثری ارائه داده بود که در آن کنار گذاشتن کامل برنامه هستهای ایران مطرح شده بود.