به گزارش بورس امروز

امیرحسین نادری مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در ابتدای این جلسه، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری، گفت: برای خود نقش ملی تعریف کنید که تاثیر آن را در کارهایتان خواهید دید.

وی افزود: نظام با تنگناهایی روبروست که بخشی از آن در مجموعه تاصیکو است و باید روی آن کار کنیم. اگر سرمایه گذاری درستی بر روی این تنگناها صورت نگیرد، دشمن از همین نقاط به ما ضربه خواهد زد.

نادری در ادامه به مدیران عامل شرکت‌های تابعه تاکید کرد: بودجه هایتان را مطابق برنامه هایتان تنظیم کنید. برنامه‌های ۱۴۰۲ که برای شرکت‌هایتان تهیه می‌کنید، بسیار مهم است چرا که سال آینده سال سختی برای همه خواهد بود و باید بسیار حساب شده قدم برداریم.

مدیرعامل تاصیکو به نقش مدیران صنعتی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نقش مدیران ارشد در حوزه صنعت بسیار کلیدی و مهم است و مبحث صادرات امسال از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز کشور نیاز به صادرات و ارز حاصل از آن دارد، لذا در تمام برنامه‌هایتان صادرات و افزایش درآمد ارزی باید در اولویت کاری‌تان قرار گیرد. همچنین همه شما مدیران عرصه اقتصادی ارتباط با خارج از کشور را باید جدی بگیرد و تمام نمایشگاه‌های خارجی مرتبط با حوزه کاری خود را شناسایی کرده و بهترین کارمندان را به این نمایشگاه‌ها بفرستید تا بتوانند برای شرکت ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از شما  توقع دارم که هم افزایی را میان خود و شرکت‌ها افزایش دهید تا کارها به شکل بهتری پیش رود.

در ادامه آخرین نشست مدیران ارشد گروه تاصیکو سعید عبودی رییس هیات مدیره شرکت با اشاره به عملکرد شرکت‌ها گفت: با حسن تدبیر مدیران عامل شرکت‌ها، عملکرد گروه تاصیکو در سال ۱۴۰۱ بسیار مطلوب بوده است و با اقداماتی که انجام گرفته، سال آینده سال شکوفایی در طرح‌های توسعه‌ای خواهد بود.

وی افزود: مدیریت ارشد شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و هیات مدیره آن حمایت خود را از طرح های توسعه ای شرکت ها و اقدامات لازم انجام خواهد داد. به نوبه خود از طرف هیات مدیره تاصیکو، از تمام شما مدیران عامل که مدیران جهاد اقتصادی هستید، تشکر و قدردانی می‌کنم.

رییس هیات مدیره تاصیکو ضمن قدردانی از پیگیری مدیرعامل هلدینگ و مدیران ذیربط برای کسب موافقت شستا با افزایش سرمایه تاصیکو، عنوان کرد: تلاش های صورت گرفته در زمینه های مختلف موجب ارتقای سهام و سود شرکت شد. در همین راستا از کارگران، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت ها که با کوشش فراوان موجبات افزایش بهره وری، تولید و فروش و سود شرکت را فراهم کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال جدید مباحث ایمنی در شرکت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نظارت های کنترل داخلی و رعایت دستورالعمل های حاکمیت شرکت را بیش از پیش تقویت و دوره اجرای پروژه‌های در دست اقدام را تا جای ممکن کوتاه شود تا علاوه بر افزایش توجیه اقتصادی ، موجبات ایجاد اشتغال و رضایت سهامداران فراهم آید.

در ادامه چهارمین نشست مدیران ارشد گروه تاصیکو ، محمدصابر پرورش معاون امور شرکت‌ها با اشاره به عملکرد شرکت‌ها عنوان کرد: براساس شاخص های تعیین شده در هلدینگ شستا و تاصیکو، شرکت‌ها ارزیابی شده و براساس آن رتبه بندی‌ در پنج دسته انجام شد.

پرورش ادامه داد: یکی از دسته‌بندی های پیش بینی شده شستا و تاصیکو براساس ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ با عنوان سرآمدان هلدینگ است که شرکت‌های پشم شیشه ایران، معدنی املاح ایران و کاشی و سرامیک الوند به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در این دسته کسب کرده‌اند. دسته بعدی مربوط به بررسی رشد عملکرد شرکت طی سال ۱۴۰۱ با عنوان پیشتازان در بهبود بوده که به ترتیب شرکت‌های کاشی و سرامیک الوند، زغال سنگ‌ پروده طبس و پشم شیشه ایران جایگاه اول تا سوم را از آن خود کردند.

معاون امور شرکت‌های تاصیکو به دیگر دسته پیشتازان تحول با عنوان پرچمداران تولید و براساس رتبه بندی شرکت‌های تولیدی گروه اشاره کرد و افزود: شرکت زغالسنگ پروده طبس رتبه اول، مس شهید باهنر رتبه دوم و ذوب آهن اصفهان رتبه سوم را در این دسته مهم بدست آوردند. همچنین شرکت‌های توسعه معادن پارس تامین، حفاری و اکتشاف صدر تامین و توسعه معادن طلای کردستان رتبه های اول تا سوم را در دسته شرکت‌های پروژه محور با عنوان پیشروان پیشرفت کسب کردند.

محمد صابر پرورش به شرکت‌های برتر براساس عملکرد کلی صادرات در سال ۱۴۰۱ با عنوان طلایه‌داران صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات از اهمیت بالایی برای گروه تاصیکو برخوردار است و بر همین اساس یکی از شاخص‌های ارزیابی بحث صادرات بود که شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، کاشی و سرامیک الوند و فرآورده های نسوز ایران در این شاخص توانستند رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

وی در پایان ضمن تقدیر از شرکت‌های برتر در این ۵ گروه، خاطر نشان ساخت: بنا داریم سال آینده ارزیابی‌های سه ماهه را با کیفیت بیشتر مدنظر قرار دهیم که مبنایی مطلوب  برای مقایسه باشد.

 

 

معرفی پیشتازان تحول در تاصیکو طی سال ۱۴۰۱

DCIM\100MEDIA\DJI_0109.JPG
معرفی پیشتازان تحول در تاصیکو طی سال ۱۴۰۱